Ensam hemma!

Kan bara säga så här 
varje påsk har jag firat med min famlij och mormor/morfar i Dalsland
sen jag va liten. 

Det har varit riktigt mysigt och en slags tradition varje år. 
Så som dom gör där antar jag att man inte gör här hemma iaf :P
Jo man måla en teckning och lade en hel del godis där i 
vek den på ett speciellt sätt, det såg i alla fall ut som en triangel eller en fyrkant ibland. 
Sen skrev man GLAD PÅSK och något mer i hörnen, åkte runt och knacka på hos andra och
till sist kasta breven på dörren och sen springa iväg. 

Kul va det och man var inte direkt ensam om det.
Åkte oftast med sysslingarna :)

Den här påsken fick mamma och pappa åka själva till torpet, jag är hemma med Sotis :)
Måste säga att det är riktigt skönt att vara själv ibland plus att våran katt är så pass gammal 
så jag tyckte inte han skulle behöva åka dom milen i en bur som han hatat sen första resan han åkte i. 


Idag hade jag tänkt att hänga med Kalle till Elmia
men betala 300 spänn för att gå in och kolla på något jag inte ens är intresserad av, aldrig! 
Så jag va hemma och städa lite istället.

Vet att det är en gång om året men har jag klarat mig
utan det sen första gången jag va där så klarar jag mig den här gången med. 
Man brukar få se lite bilder på det en då sen så man missar inte så mycket en då x)
Aja snön börjar i alla fall försvinna nu 
och det har varit soligt hela dagen men en då har jag suttit inne för att det va kallt när jag gick ut och sopa av trappan, för den hade frysit fast då jag skulle släppa ut Sotis på morgonen -.-'
Hade tänkt att dra ut och gå men kom inte längre än så xd
nu sitter jag här i sängen och är så sjukt trött för att jag ställde larmet i onödan 
och väldigt rastlös :O  Får se vad som händer, kanske går en sväng en då ^^
Ingen ny bild men ser likadan ut bara att jag har svart hår nu :)


På tal om ingenting så dom flesta vet att jag verkligen älskar disney 
och någon som verkligen får mig att rysa när han sjunger är Nick Pitera 
han är grym, ingen kan sjunga som han.
Allt från disney till det mesta, men ingen rock och så 
utan mer lugn musik som jag bara njuter av att lyssna på :D
Ni som har missat den människan sök på youtube 
Nick Pitera för han är grym!! och en riktigt bra duett är Sam Tsui och Christina Grimmie (Y) finns många bra covers på youtube som jag upptäckt och lyssnat på, fastnade för en del 
blir mer och mer sugen på att börja med mina inspelningar så fort brorsan lagt in låtarna jag skrev upp 
då ska mina covers bli lika bra fast på mitt sätt efter några gånger förstås ^^
Men ska jag nå min största dröm så måste man ju träna och träna för att nå dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0